Editorial

CEL 20 anys

El Centre d’Estudis Local, CEL de l’Eliana va sorgir, com explicava el nostre president Rafa Desco al butlletí del passat hivern de la iniciativa d’un grup de persones del poble a qui els agradava investigar sobre la història i les tradicions del nostre poble.

Comença al febrer el 2003, així que sí, fem 20 anys i tenim uns objectius que podem resumir en aquestos:

-Promoure i coordinar l’estudi de qualsevol matèria que tinga com a marc de referència el poble de l’Eliana.
-Col·laborar en la localització i recuperació del nostre patrimoni, la cultura, els edificis, la nostra llengua i tot el que ens fa poble.
-Col·laborar amb totes les institucions cíviques, educatives, polítiques, etc de l’Eliana.
-Mantenir un organ estable de difusió pròpia que informe periodicament de les gestions de l’associació, així com dels treballs de recerca i d’investigació, ací tenim el Cel Obert, que publiquem trimestralment, la nostra pàgina web, i també llibres i articles per a altres entitats culturals, tant del nostre poble com dels de la comarca. I la Nit de Sant Elies, la festa gran, que celebrem cada 20 de juliol on retem homenatge a persones i entitats que, sense saber-ho fan poble, porten el nom de l’Eliana pel món.

Però cal remarcar que som una organització que no té cap capacitat de decisió, sols donem informació i suggeriments a les institucions que sí la tenen.

Ah! Cal remarcar que som una associacó sense ànim de lucre, i esperem seguir molt anys més treballant pel nostre benvolgut Poble, l’Eliana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *