Coses del nostre poble. Programació actes moriscos

400 anys de l’expulsió 1609-2009, homenatge a la població morisca del Camp de Túria

Tal i com us anunciarem el mes passat ja estem en plena exposició i volem fer-vos arribar les distintes activitats que al voltant de l’exposició hem organitzat.

El 7 de maig a les 19.30 hores serà la inauguració on us esperem amb dolcets preparats per la pastisseria de Comes, música dels companys i companyes de la Unió Musical i amb les paraules de Ferran Zurriaga, comissari de l’exposició. A partir de la inauguració i fins el 28 de maig podreu passejar-vos pel Centre Sociocultural i a més més si voleu, participar amb les següents activitats:

Dissabte 8 de maig. Als peus del Gorgo: visita al poble morisc abandonat d’Olla. Lloc sortida: Centre Sociocultural l’Eliana. Hora: 9.30h. Preu: 26 euros (autobús i dinar inclòs). Anada i tornada en autobús.

15 de maig. A la recerca de les arrels: recorregut per la terra dels Abenàmir, Benaguasil. Lloc sortida: Centre Sociocultural l’Eliana. Hora: 9.30h. Visita lliure.

Dijous 20 de maig «Col·lectius vulnerables a la Història: la situació de les dones i les minories ètniques: el cas dels moriscos» Taula Rodona. Lloc: Centre Sociocultural l’Eliana. Hora: 19’30 h. Entrada lliure. Dra. Mª Dolores Guillot, professora Titular d’Història del Dret, de la Universitat de València., Josep Vicent Galiana, Historiador i Director del Museu Etnològic de Benaguasil. Joan Domínguez, membre de l’Institut d’Estudis Comarcals del Camp de Túria.

Dissabte 22 de maig. Retrobem la musica: «Cantà» de Batre i Romanços. Torre del Virrei Hora: 22’30 h. Entrada: 7 euros. S’oferirà als assistents uns dolços i mistela. Jacint Hernández (Alcàsser). Pep Gimeno, Botifarra (Xàtiva). Toni Navarro, Violí (Bocairent) i Toni Guzman (Enguera). Venda anticipada d’entrades (Forn de les Neus, Forn Comes, Bar Torrent)

28 de maig. Els morisc als cinema Cloenda de l’exposició Projecció de la pel·lícula «expulsats 1609: la tragèdia dels moriscos». Lloc: Auditori Municipal, Centre Sociocultural l’Eliana Hora: 22 h., Entrada lliure. A la finalització hi haurà xerrada col·loqui.

Les coses del nostre poble són de totes i tots i les podem recuperar tots plegats!

Anima’t, conta’ns les teues propostes, col·labora, subscriu-te al CEL, amb tu serà molt millor!!!

السلام عليكم

La Pau siga amb tu!

Que estigues protegit

Publicat originalment al blog de l’Eliana

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Actes, Cel i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.